reklama

Básne for Deti

Malý výber básni, ktoré ak Boh požehná a podarí sa ich vydať budú pre deti a rodičov príjemným spestrením voľných chvíľ.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Čarovná záhrada.


V tôni malého stromu

cítil som arómu,

keď som pozrel vyššie,

uvidel som višne.


Vyšla mi z úst mala slinka,

pozriem bližšie je to slivka.

Prsty ako listy

už som si bol istý.


Noha sa v kmeň mení,

bol som znehybnený.

Prsty sú už v zemi,

som tu uväznený.


Hlava sa mi zdula,

už je z nej bobuľa.

Myšlienky odišli,

ostali len (a s nimi i )zmysly.

Vláčik


Ja mám doma vláčik,

ale ten má háčik,


Má on malé kolieska.

zavolal som otecka,


Nech sa na nich pozrie bližšie,

možno bude vláčik vyššie.


Buch, buch, prásk a bum.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

už je vláčik autíčkom.


Miško.


Ja som Miško z prvej triedy,

biele ruky mám od kriedy,

na svetríku škvrnku malú,

ej, to nepoteší mamu.


V škole som dnes dostal štvorku,

zakážu mi zas trojkolku.

Ale keď si zlepším známky,

pusu dostanem od mamky.

Macinko

Malý medvedík v kúte sedí,

smutno na mňa pozerá,

Sedí tam od vtedy,

čo ma veľmi nahneval.


Nechcel papať a piť čajík,

povedala barbina,

Preto za trest bude doma

a ja pôjdem do kina.


Zajko

Skáče zajko sem a tam,

ledva naňho pozerám,

Zajko, zajko, postoj trošku,

mam tu chlebík aj makošku.


Zajko sa len smeje,

že on také neje.

„Ja papám len zeleninku,

Mrkvu, zeler, kapustičku.“


Šuškal som mu do uška,

SkryťVypnúť reklamu
reklama

so zeleninou je fuška.

Počkaj chvíľu poviem mame,

donesie nám plné dlane.


Najedli sme sa do sýta,

až sa rýchlo zotmelo,

Zajko ľahol do trávičky

a ja sa zvítal s posteľou.


Napapaný zavreli očká,

od únavy zaspali,

že sa zajtra nestretneme,,

o to sme sa nebáli.


Šibač

Šibem, šibem všetky dievky,

korbáčikom po zadočku,

Vo vedierku trošku vody,

by celý rok zdravé boli.


Šťastia, zdravia, požehnania,

Prajem tu do domčeka,

Nech vás pokoj neobchádza

a všetko zlé uteká.

Peter Falis

Peter Falis

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Jednoducho Ja. Zoznam autorových rubrík:  BásnikovoDuchovnoMoje pohľadyPolitikum a občanNezaradenéSúkromnéRozprávky

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu