reklama

Otcovstvo-prvý krok

Keď sme s manželkou zistili, že už niesme dvaja, čosi sa vo mne začalo meniť. Uvedomil som si, že som Otec, nie že budem, ale som. Ako byť dobrým otcom a manželom počas tehotenstva.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Drobec
Drobec 

Otcovstvo pre mňa znamenalo veľkú výzvu a krok do neznáma, neskutočné sa malo stať skutočným. Počali sme.

Láska nás oboch sa zjednotila aby Boh požehnal nový život. Vedeli sme, že sa niečo mení, naše dieťa pomaly rastie, dostali sme 9mesiacov aby sme sa pripravili. na to keď ho uvidíme.

Pokiaľ si bol v brušku

Ťažko som si uvedomoval otcovstvo, ale bol som manželkou utvrdzovaný, že chlapček rastie. Rozhodol som sa, že je čas aby som sa začal so synom rozprávať. Ako začať? Začal som čítať detské príbehy na každý deň. Prejavoval som Manželke lásku a spriaznenosť ako som len vedel. Snažili sme sa spolu rozprávať, modliť, pripravovať byt,...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo je dôležité počas tehotenstva pre otca:

  1. Uvedom si, že keď je manželka tehotná už si sa stal otcom!!!

  2. Modli sa za dieťa spolu s manželkou, ale aj sám nakoľko Ty si zodpovedný za rodinu. Ak nie si veriaci mysli na nich, tráv s manželkou čas(hlavne sa snaž myslieť pozitívne).

  3. Spolu s manželkou isť aspoň na jedno(odporúčam vždy keď môžeš) vyšetrenie, aby si videl ako Vaše dieťa rastie

  4. Začať sa mu prihovárať a rozprávať sa s ním, pohladiť manželku po brušku, pobozkať, modliť sa, čítať mu... fantázii sa medze nekladú.

  5. manželka sa potrebuje cítiť bezpečne, preto sú tvoje rozhodnutia o čase strávenom s ňou veľmi dôležité. Každé tvoje rozhodnutie hlavne v tejto dobe je dôležité zvážiť, nakoľko manželka na teba vzhliada s dôverou, že budeš vedieť veci zvládať s minimálnou neistotou.

  6. Zapájaj sa do rozhodovania ako pripraviť byt pre dieťa a nenechávaj to len na manželke.

  7. Ak je manželka na rizikovom tehotenstve, viac s ňou snaž komunikovať.

  8. Veľmi dôležité sú v tomto období spoločenské podujatia(divadlo, kino, koncerty, večere, obedy, návštevy,..) tehotenstvo nemá znamená, že Váš život sa zastaví. Je ho však potrebné nastaviť na nové podmienky. Nebojte sa návštev, kamaráti tiež chcú tešiť s Vami

  9. Kvety, Kvety , Kvety viac ako doteraz, ale pozor na alergiu :-)

  10. Manželka pravdepodobne v menšej či väčšej miere zmení jedálničiek, nezabudni si to všimnúť :-)

  11. Nezabúdaj že sexuálny život tehotenstvom nekončí, naďalej budujte intimitu. Hlavne sa spýtaj či nie sú nejaké komplikácie, ktoré by to mohli zmeniť(netlač na manželku ak má strach pocit bezpečia je dôležitý).

  12. Nezabúdaj sa vzdelávať dostupnou literatúrou, nakoľko dieťa(aj manželka) vníma či sa oň zaujímaš. Mal by si poznať čo cíti, počuje, aké je veľké, čo sa ako v ňom vyvíja, kedy začína otvárať oči,... Nezabúdaj, že sa to nemáš dozvedať všetko od manželky.

  13. Dohodnite s spolu či chcete vedieť pohlavie dieťaťa.

  14. Ak je to možné zúčastni sa pôrodu. Pokiaľ budete rodiť "cisársky" buď pri nej pokiaľ sa dá.

  15. Porozmýšľaj nad prekvapením pre manželku, keď sa vráti z pôrodnice. Dar nie je o cene v peniazoch, ale v tom čo do neho vložíš Ty sám- buď kreatívny(ja som použil staré medaily a vytvoril nové s nápisom miss Mama 2010,...).

Verím, že Vám tieto rady pomôžu aspoň trochu sa pripraviť na otcovstvo.

Nabudúce budeme pokračovať pôrodom.

Peter Falis

Peter Falis

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Jednoducho Ja. Zoznam autorových rubrík:  BásnikovoDuchovnoMoje pohľadyPolitikum a občanNezaradenéSúkromnéRozprávky

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu